Flitsmeister krijgt strategische investering

''Vol gas richting de toekomst!''

30 JANUARI 2015, VEENENDAAL
Samenvatting
Flitsmeister krijgt een strategische investering. Dankzij deze investering kan het bedrijf haar plannen voor de aankomende 2 jaar gaan realiseren en de internationale ambities waarmaken. Hierbij zal de focus liggen op veiligheid en In-Car oplossingen. Als eerste zal Flitsmeister in België worden gelanceerd. Dit zorgt ervoor dat de gebruikers in beide landen goed geïnformeerd op weg kunnen en dat alles in één en dezelfde app. Na België zullen andere landen volgen.

Nadat eind november de samenwerking tussen Flitsmeister en het Belgische Be-Mobile bekend werd gemaakt, is de volgende stap in de strategische samenwerking ook genomen. Dankzij een investering van Be-Mobile kan Flitsmeister haar plannen voor de aankomende 2 jaar gaan realiseren en de internationale ambities waarmaken.

Succes in Nederland
Flitsmeister is de afgelopen jaren gegroeid tot de grootste verkeerscommunity van Nederland. De community bevat op dit moment meer dan 700.000 gebruikers en de informatie is dagelijks te horen op diverse radiostations.

België en verder
Om de community van nog meer verkeersinformatie te voorzien zal de stap naar het buitenland worden gemaakt. Als eerste zal Flitsmeister in België worden gelanceerd. Dit zorgt ervoor dat de gebruikers in beide landen goed geïnformeerd op weg kunnen en dat alles in één en dezelfde app. Na België zullen andere landen volgen.

Veiligheid
De app zal op het gebied van veiligheid nog verder worden uitgebreid. De app zal voor de gebruiker nog veel gebruikersvriendelijker worden. Daarnaast zal de gebruiker nog beter worden gealarmeerd over gevaarlijke situaties op de weg, zoals bijvoorbeeld stilstaande voertuigen.

In-Car
Steeds meer autofabrikanten laten apps toe op de eigen systemen. Flitsmeister heeft als doel om de app beschikbaar te maken in zoveel mogelijk auto’s. De integratie van Flitsmeister met auto systemen maakt het gebruik van de app nog makkelijker.

Citaten
"‘’Na een aantal jaar gas te hebben gegeven met Flitsmeister is dit de stap die we graag hebben willen zetten. De samenwerking met Be-Mobile was al iets waar we trots op waren, maar dankzij deze stap kunnen we de app naar een nog hoger en breder niveau brengen. Als team gaan we mooie tijden tegemoet waar we met veel enthousiasme naar uit kijken’’. " Jorn de Vries
"“Onze investering in Flitsmeister is een logische aanvulling op onze positie als leverancier van verkeersinformatie voor autonavigatiesystemen en voor wegbeheerders. Met de komst van connected cars is een permanente veiligheidsdienst zoals Flitsmeister een absolute must voor elke automobilist, en geeft het kansen aan de wegbeheerder om dynamische sturing tot in het voertuig te brengen.”" Jan Cools
Over Flitsmeister

Met meer dan 850.000 actieve gebruikers is Flitsmeister de allergrootste real-time verkeersinformatie app van Nederland. Door Flitsmeister te gebruiken voorkom je onnodige boetes, rijd je veiliger en vermijd je files op je route.

Onze apps informeren je over de locaties of lengtes van files, wegafsluitingen, verkeersmeldingen, ongelukken, mobiele flitsers, flitspalen en trajectcontroles die alleen voor jou belangrijk zijn. Rij veiliger door voortijdig een signaal te krijgen en bespaar door op de hoogte te zijn van allerlei verkeersmeldingen.

Flitsmeister heeft een hechte community van vele gebruikers op alle mobiele platformen. Deze community zorgt ervoor dat flitsers worden aan- en afgemeld waardoor we de beschikking hebben over de meest accurate informatie over het Nederlandse wegennet. Daarnaast werken we samen met de Be-Mobile waardoor Flitsmeister over de meest nauwkeurige verkeersinformatie van Nederland beschikt.

Flitsmeister is het second screen voor in je auto en is beschikbaar op iOS, Android, Windows Phone en onze (mobiele) website.